Spring naar content

Ons werk voor jouw merk begint altijd met de ontwikkeling van een stevig merkverhaal.

Want dat wordt de voornaamste bron, leidraad en briefing voor alle interne en externe branding en (marketing)communicatie. Dat document stellen we dan ook zorgvuldig op. We voeren verdiepende interviews met stakeholders: initiatiefnemers, medewerkers, klanten (‘vrienden van de show’).

Ons werk voor jouw merk begint altijd met de ontwikkeling van een stevig merkverhaal.

Story group

Hoe meer betrokkenen in de story group, des te waardevoller het proces voor de hele organisatie. maar als er om goede redenen geen ruimte is voor deze aanpak, kunnen we ons beperken tot een light-versie, bijvoorbeeld met alleen een DGA en enkele direct betrokkenen.

 

Journalistiek en storytelling

De bevindingen verwerken we in een nulmeting: een praktisch overzicht van feiten, meningen en verwachtingen omtrent het bedrijf. Die analyse bespreken we in klein comité, en als we haar onderschrijven starten we met de ontwikkeling van het merkverhaal. Dat is een creatief proces, waarbij journalistieke en storytellingtechnieken worden gebruikt om tot een verleidelijk en authentiek verhaalconcept te komen.

 

Onder je hoofdkussen

Dat concept presenteren we live, met creatieve verantwoording en ruimte voor eerste reacties en discussie. Dan leg je het verhaal een nachtje onder je hoofdkussen, je laat het even bezinken, en vervolgens maken we een paar redactieslagen. Doorgaans staat het verhaal als een huis rond versie 1.4. Tegen die tijd gaan we ook bekijken of we het verhaal kunnen samenvatten in 1 alinea, een pitch. En als we een merknaam moeten creëren, gaan we gewoon door tot 1 woord.

 

Van moodboard tot brandguide

Vanuit het merkverhaal en de merknaam gaan we aan de slag met een passende visuele identiteit. Die begint met een moodboard en een kleurenstudie. We presenteren een logo en diverse designs (grafische elementen) en fotografie-referenties, die goed aansluiten op het merk(verhaal). Ook hier werken we stapsgewijs toe naar een complete huisstijl, die ten slotte wordt vastgelegd in een brandguide.

 

Het bewijs: Jouw merk in praktijk

En dan is het hoog tijd om te bewijzen wat we hebben bedacht. We brengen het merk in praktijk, doorgaans met een website en campagnes, zowel online als offline. Je krijgt content voor mailings en social media, we bieden drukwerk, gifts & goods aan die jouw merk écht tastbaar maken.

Sorry, we konden geen berichten vinden. Probeer andere zoekterm(en).