Spring naar content

Hiervan
hebben we
écht verstand

Merkpositionering

Ons werk voor jouw merk begint altijd met de ontwikkeling van een stevig merkverhaal.

Want dat wordt de voornaamste bron, leidraad en briefing voor alle interne en externe branding en (marketing)communicatie. Dat document stellen we dan ook zorgvuldig op. We voeren verdiepende interviews met stakeholders: initiatiefnemers, medewerkers, klanten (‘vrienden van de show’).

Visual identity

Vanuit het merkverhaal gaan we aan de slag met een passende visuele identiteit. Die begint met een moodboard en een kleurenstudie. We presenteren een logo, diverse designs (grafische elementen) en fotografie-referenties, die goed aansluiten op het merk(verhaal). Ook hier werken we stapsgewijs toe naar een complete huisstijl, die ten slotte wordt vastgelegd in een brandguide.

Campagnes

Nieuw product, nieuwe dienst, nieuwe markt? Het allerbeste van je merk komt samen in een scherpe campagne. Daar bewijs je de communicatiekracht. En daarom doen we het zo graag: In een afgebakende periode via beproefde kanalen een specifieke boodschap de wereld in knallen. Strategie en creatie gaan hand in hand. En als zo’n campagne lekker loopt, besef je eens te meer: Dáárom geef je je merk Schmuhl!

Contentcreatie

Content is een heet hangijzer in vrijwel elk bedrijf, maar ook in menig communicatiebureau. Niet een willekeurig bombardement van socials en blogs, elke dag weer meer van hetzelfde, maar: relevante, specifieke, aantrekkelijke en strategisch ingestoken content. Oftewel: je merkverhaal vertellen op 1001 manieren.

We brengen je merk in praktijk, doorgaans met een website en campagnes, zowel online als offline. Maar ook  content voor mailings en social media. We bieden drukwerk, gifts & goods aan die jouw merk écht tastbaar maken.

Gifts & Goods

Spreken is zilver, geven is goud. Want als het goed getroffen is, gaat niets boven gifts & goods. Als het een blijvende waarde heeft voor de ontvanger, en iets wezenlijks zegt over de gever. Dan komt tastbare communicatie altijd beter binnen dan het gladste verkooppraatje. Dan geeft het je merk Schmuhl.

Merkenbouwers

Schmuhl is op de eerste plaats het bureau van Anne Marie Scheepers, Michiel van den Broek en Maarten Schets. Drie ervaren rotten in de merkenbouw. Anne Marie heeft jarenlang aan de klantzijde van de tafel gewerkt, ondermeer als commercieel en projectmanager. Michiel heeft op uiteenlopende manieren met taal gewerkt, als journalist, concept- en copywriter. En Maarten is art director en illustrator. Alle ingrediënten voor smakelijke communicatie.

De trojka is oud genoeg om een degelijk idee te presenteren en jong genoeg om daar soms keihard tegen in te gaan. Samen zijn de drie het hart van
Schmuhl, dat per opdracht wordt uitgebreid met ontwerpers, digitale bouwers, fotografen en iedereen die kan bijdragen aan het succes van projecten. En daarmee van de klant.