Schmuhl Website - Allied Forces

Bring in the marines!

Tot voor kort heette consultancybureau Allied Forces nog Business Take Off. Na vijf jaar paste die naam niet meer bij de volwassen groei die het bedrijf had doorgemaakt. SCHMUHL nam de identiteit flink onder handen met een krachtig merkverhaal en een stoere visuele identiteit. En natuurlijk gingen we lekker los op alle middelen die daaruit voortvloeiden (website, persbericht, mailing, relatiegeschenken).

Vraag

Business Take Off is in zijn eerste vijf jaren fors gegroeid. Daarmee groeide ook het besef dat de naam en uitstraling niet meer aansloten bij de schaal en aard van het bedrijf. Hun succesvolle aanpak combineert het gedachtegoed van het Korps Mariniers met de nieuwste inzichten in team- en organisatieontwikkeling. Dat verdiende een veel krachtiger statement.

Antwoord

We wisten de klant ervan te overtuigen vol voor die unieke achtergrond te kiezen, zonder de deels corporate doelgroep uit het oog te verliezen. Militaire accenten op een fris-zakelijke basis, dat werd het vertrekpunt. De naam is meteen een goed voorbeeld. Centraal in de aanpak van Allied Forces staat de rotsvaste overtuiging dat een organisatie alleen kan groeien als het team er samen voor wil vechten. Daarom smeedt ze allianties tussen leiders, teams en individuen. Bring in the marines! is de pay-off die we bedachten. Met een krachtig merkverhaal en een stoere visuele identiteit kan de klant weer jaren vooruit. Natuurlijk verzorgde SCHMUHL ook alle middelen die bij een nieuwe identiteit horen (website, persbericht, mailing, relatiegeschenken).

Kijk vooral eens op: www.allied-forces.nl.