Spring naar content
B2P-taartbedrukking (1)

Specialisten schitteren met Beauty2People

Merkbouw heeft natuurlijk ook een cosmetische kant. Niet zo gek dus dat we werden ingeschakeld door een schoonheidsspecialist. Althans, een distributeur van beautymerken voor specialisten. Beauty2People heet het bedrijf, maar jij mag B2P zeggen. We mochten het merkverhaal aanscherpen, want veel meer dan alleen een groothandel, zijn ze een persoonlijke relatie van schoonheidsspecialisten. De nieuwe visuele identiteit en website stralen dat prachtig uit!

Vraag

Beauty2People is importeur en distributeur van schoonheidsproducten en -apparaten. Maar dat klinkt wel heel zakelijk. In de praktijk is B2P een heel persoonlijke relatie van schoonheidsspecialisten. En voert het een heel bewust beleid van beautymerken met aantoonbare impact. Dat alles mocht veel duidelijker naar voren komen in de propositie en visuele identiteit.

Antwoord

Op verzoek van de opdrachtgever hebben we gespeeld met de naam, die wat abstracter mocht worden in zijn betekenis. Het nieuwe logo spiegelt het cijfer 2 (de spiegel refereert uiteraard aan het streven naar schoonheid) en maakt er zo (ook) een hart van. In het merkverhaal hanteren we de term cosmeceuticals: “Onze beautymerken verbeteren de huid door de bewezen werking van actieve bestanddelen”. Door zichtbaar resultaat te boeken met cosmeceuticals, daagt B2P de cosmeticabranche voortdurend uit. Huidverzorging is mooi, maar wij gaan voor huidverbétering.” Tagline: Specialisten schitteren met Beauty2People