
Zeezicht viert de tijdgeest
Je kunt ze op één hand tellen: horecazaken in de Bredase binnenstad die 25 jaar bestaan. Café-restaurant Zeezicht trok daarom de hele maand november (2018) uit om die mijlpaal te vieren. Op de hoek van de Grote Markt en Halstraat wordt al sinds 1993 gegeten (boven) en gedronken (beneden). Een bijzondere zaak die de tijdgeest goed aanvoelt, en daardoor helemaal van nú is.
Café-restaurant Zeezicht is een begrip in Breda. Niet alleen vanwege de prettig verwarrende naam, maar vooral door zijn identiteit: Zeezicht voelt de tijdgeest goed aan, en is daardoor al 25 jaar helemaal van nú. Alle reden voor een feestje, wat heet: een hele feestmaand. SCHMUHL mocht meedenken over de identiteit, thema, aankleding, gadgets en activiteiten. Een zilveren jubileum vieren, klinkt niet meteen als iets voor het vooruitstrevende café. Kneuterig mocht het zeker niet worden.
Eerst hebben we met de eigenaar een Quadratmeter bruin papier uitgerold over de stamtafel. Daarop kladderden we alles wat ons te binnen schoot over Zeezicht: wat het bijzonder maakt, wat het imago is, wat voor mensen er komen, van alles. Op basis daarvan hebben we een concept ontwikkeld voor de feestmaand, los van de overkoepelende identiteit, maar natuurlijk wel in samenhang.
Met het thema ZZ93, de visuals en de activiteiten bewijst Zeezicht zich eens te meer als een bijzondere, vooruitstrevende horecazaak. Zeezicht was in de jaren ’90 een van de eerste plekken waar je terecht kon voor een lunch. Meer recent was het ook een van de eerste café’s die speciaal bier omarmden. Niet alleen met bierfestivals, maar ook met 30 (dertig!) tapkranen waaruit de meest exotische bieren stromen. Dat karakter proef je ook in de viering van het jubileum: Eigenzinnig, maar bourgondisch warm. Op naar de 50!