Ray_logo_RGB_outline

For ravers & romancers

Het Belgische Black Sheep Productions en het Nederlandse Gladventure hebben de krachten gebundeld in een nieuw bureau voor hoogwaardig tensile design. Het eerste bedrijf is al jaren actief op dit terrein, het tweede is relatief nieuw en samen zijn ze uit op verdere groei en internationalisering. SCHMUHL mocht een merk en identiteit creëren voor het ambitieuze bedrijf met een prachtig portfolio.

Vraag

De signature creations van RAY worden wereldwijd gebruikt op toonaangevende festivals en resorts. Het doel is gasten te verwonderen met een onvergetelijke belevenis. De tenten zijn een toneel, waarop mooie herinneringen worden gemaakt. De unieke producten vinden hun weg op zeer kansrijke groeimarkten. Mooie woorden, die het oude merk nog onvoldoende uitstraalde. Het moest interessanter, internationaler en verleidelijker.

Antwoord

Na goede gesprekken met de oprichters en research naar de snelle opkomst van de markt in zowel de festival- als glampingwereld, hebben we vastgesteld waar het precies om draait bij dit bedrijf: unieke tensile designs, verrassende toepassingen, raw luxury en natuurlijke vormen. Die doen denken aan een rog die zijn vleugels uitslaat. Zo ontstond de naam: RAY. De gedachte dat elke structuur een toneel is, bracht ons op de tagline: for ravers and romancers. Daarmee hadden we een basis voor het merkverhaal en de visuele identiteit, waarmee we razendsnel een website en een portfolioboek konden maken.